دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» راهکاری برای تاثیر دعا

راهکاری برای تاثیر دعا

آنچه در این مختصر خدمت دوستان عرضه می شود باور شخصی من بوده و گمان بر صحت آن دارم ، امیدوارم دوستان به شخصه در مضامین آن تفکر کرده و با عمل و تجربه ی آن به نتایج مفیدی دست یابند .


باورهای خرافی زیادی در بین عامه ی جمعیت انسانی در ادیان و مذاهب مختلف درباره ی دعا و مناجات وجود دارند . باورهایی که نه تنها گره ای از کار انسان ها باز نخواهند کرد بلکه بیشتر آنها را در ورطه ی تاریکی فرو خواهد برد . یکی از این باورها این است که برخی بر این اندیشه اند که یک دعا را ده ها و بلکه صدها مرتبه تکرار بفرمایند تا به موجب تکرار زیاد و تکثر تکرار ، اجابت فرا رسد ! فرض کنید که در محضر پادشاهی ایستاده اید ، اگر یک خواسته را هزار بار و درست با لحن و ترتیب اولین بار ، تکرار کنید آیا موجب خنده ی حاضرین نخواهد شد؟

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


بر خلاف آنچه که عامه می پندارند ، تکثر تکراری دعا تضمینی برای اجابت نیست . در این مختصر چند مورد بسیار مهم اما ساده بیان می شود که به تجربه بر تاثیر آنها اطمینان پیدا کرده ایم .


1_ تفکر در مضمون :


یکی از نکات مهمی که باید مورد توجه دوستان قرار بگیرد این است که بر طبق هر دین و آیینی که دعا و نیایش می کنند ، بهتر است به جای تکرار دعا به دفعات زیاد ، در مضمون دعا تفکر شود . به این روش که دعا را ابتدا یک بار بخوانند و بعد از آن در سکوت نشسته و در مضمون دعای مذکور توجه و دقت و تفکر فرمایند ، در بسیاری موارد نه تنها بشاراتی بر دل فرد تفکر کننده وارد خواهد شد بلکه فکر او نیز به راه کارهایی روشن خواهد رسید که وی را در رسیدن به مقصود خویش هدایت خواهد کرد .


2_ پیراهنی با رنگ روشن :


در متون قدیمی عرفانی ، درباره ی پوشش با پارچه های روشن تاکید بسیاری شده است ولیکن دلیل یا دلایل علمی ای در این مورد عنوان نشده بود ، اما علم روانشناسی کنونی بیان می دارد که پوشش روشن در ذهن و روان انسان تاثیری بسیار مثبت خواهد داشت . هنگامی که ذهن و مغز انسان سیگنالهای آرامش و شادی را در کنار دعا و نیایش داشته باشد ، قطعا دستیابی به اهداف برای او راحت تر و بدیهی تر خواهد بود . دیگر اینکه ، اولین نتیجه ی پوشش روشن در حین نیایش ، داشتن بهجت و سرور و شادی و آرامش است که فقدان این موارد ریشه ی بسیاری از مشکلات نی باشد و با ایجاد آنها در روان آدمی ، بدیهی است که مشکلات زیادی رفع خواهند شد .


3_ آنگونه بخواه که گویی می بینی :


خواستن اموری که در قلب خویش باور داریم که از ما بسیار دورند ، تضمین چندانی به ایجاد امور مذکور نمی کند. نیایش کننده در هنگام خواستن ، باید طوری بخواهد که گویا خواسته ی خویش را در میان خود و حق ، موجود و آماده می بیند . اگر در این رابطه تمرین شود به گونه ای که دعا کننده خواسته ی خویش را دقیقا میان خود و خدای خویش ، موجود مشاهده فرماید ، تضمین بسیار زیادی می باشد که به خواسته ی مذکور خواهد رسید ، این امر هم توجیه عرفانی دارد و هم توجیه روانشناسی .


4_ فراهم سازی ملزومات :


یکی از مهمترین کارهایی که نیایش کننده باید انجام دهد فراهم کردن ملزومات یک شئی یا حالت است . شئی یا حالتی که دعا کننده برای خویش طلب می کند قطعا در شرایط و ضوابط خاصی به دست خواهند آمد ، پس فرد نیایش کننده باید قبل و بعد از نیایش ، لوازم ایجاد و دست یابی به خواسته ی مورد نظر را ایجاد کند ، عدم ایجاد کردن شرایط مانند این است که کسی طالب قبولی دد دانشگاه باشد ولی برای کنکور ثبت نام نکرده باشد!

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟


5_ سبکی و لطافت روح :


روحی که سنگین از خواسته های بسیار زیاد و آرزوهای عجیب و غریب است ، یا روحی که سنگین از چسبیدگی به انواع لوازم آلات مادی می باشد ، به راحتی نمی تواند انرژی مورد نظر را برای تمرکز بر خواسته ی خویش فراهم سازد تمرکز بر خواسته در حین نیایش و پس از آن از ملزوماتیست که برای یافتن خواسته و حاجت بسیار مهم است . برای سبک کردن روح و لطافت بخشیدن به آن راه کارهای فراوانی وجود دارد ، مثلا مخاطب آثار هنری بکر شدن می تواند لطافت روح بخشد و یا ارتباط با طبیعت می تواند سبکی در روح ایجاد کند . پاکی جسم در حین نیایش و استعمال عطر نیز می تواند در بشاش سازی روح و روان موثر باشد .


آنچه ذکر شد نتیجه ی تجربیات شخصی بنده بوده و در عین سادگی بسیار کارآمد می باشد و چنانچه شاهدید سعی شد که در نهایت اختصار بیان شود ، امیدوارم دوستان و مهربان یاران عزیز به هر دین و باور که هستند این موارد را رعایت کنند و لذتی بی حد برند از یافتن راهی تازه و لذتبخش برای تعمیق نیایش ها و روح بخشی به آنها و شادی روح خود و یافتن پاسخ از حضرت دوست .


با سپاس

محسن نامدارزاده

م.ن.صفا


با سپاس

تگ ها :   سبک زندگی
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده