دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مراقبه ی دریا

مراقبه ی دریا

در این مراقبه شرایط عمومی مراقبه را طبق پست قبل رعایت بفرمایید.


ابتدا درازکش ، رو به بالا قرار می گیریم . چشمها را به آرامی می بندیم چرا که تند بستن چشمها تولید سیگنال بتا کرده و مراقبه را کم عمق می کند . پاها نیز به عرض شانه باز هستند . تمام عضلات بدن را از کف پا تا سر وانهاده و ریلکس می کنیم . بعد از اینکه حدود پنج دقیقه عضلات را ریلکس کردیم باید تصور کنیم که در کنار دریا روی شن های ساحل دراز کشیده این و کف پای ما رو به دریاست . موسیقی صدای دریا می تواند به عمق مراقبه کمک کند . تصور می کنیم که دریا چگونه با موج های خود شنهای زیر پای ما را خالی می کند . به آرامی پای ما پایینتر می رود . هر بار موجها کمی جلوتر می آیند تا جایی که تا گردن و سر ما هم می رسند و شنهای زیر بدن ما را خالی کرده با خود به سمت دریا می برند . بعد از حدود دو دقیقه از تصور موج ها ، تصور می کنیم که دریا کم کم ما را به طرف خویش می کشد . نفسهایمان آرام و عمیق باید باشند . ( اگر از موسیقی صدای دریا استفاده می کنید باید دو نکته را رعایت کنید نخست اینکه موسیقی در اتاق پخش شود و به صورت هندزفری در گوش نباشد و دیگر اینکه حدود سی دقیقه موسیقی دریا لازم است اگر موزیک شما کمتر بود می توانید آن را روی تکرار تنظیم کنید ) دریا آرام آرام ما را به سوی خود کشیده و ما بر سطح آب شناور می شویم . ( زمان در تمرین ظهر است در یک روز ابری به صورتی که نور خورشید مستقیم به ما نمی تابد ) با صدای دریا و همراه موج های کوچک و منظم به سمت وسط دریا کشیده می شویم . حدود ربع ساعت را در جایی از دریا که از ساحل به قدری دور است که ساحل دیده نمی شود می مانیم و از امواج آرامی که بر پشت بدنمان خورده و آن را ماساژ می دهند لذت می بریم . بعد از آن کافیست که اراده کنیم که می خواهیم به سمت ساحل برگردیم . موسیقی تمام شده باشد یا نه ، دریا ما را آرام به سمت ساحل هدایت خواهد کرد . به یاد داشته باشیم که دریا فوق العاده امین است و به محض اراده ی ما ، ما را به سمت ساحل خواهد برد . رفتن به سمت ساحل را هم با آهستگی و حوصله تصور می کنیم . تا زمانی که بر روی شنها قرار بگیریم و تنها خیسی آب را و گرمی و لطافت شنها را حس کنیم . در این زمان از تمرین ، آهسته انگشتان دست و پا را تکان داده و بعد از آن چشم ها را باز می کنیم .

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟


این تمرین فواید بسیاری دارد که کمترین آنها ، آرام کردن روح و تن می باشد . تمرین برای افرادی که خوب انجامش دهند ، ادامه دارد و در آینده ادامه ی آن را ذکر خواهم کرد . این تمرین شروع شناخت ویژگیهای روحانی ما می باشد و بسیار قدرتمند و مفید است ، خواهش می کنم سادگی آن را ننگرید بلکه حداقل یک بار انجام بدهید تا ببینید یک تمرین ساده تا چه میزان می تواند به آرامش شما کمک کند . اکثر تمرینها نیاز به تکراری چندباره برای نتیجه دادن دارند ولی این تمرین نتایج خودش را در دفعه ی اول نشان می دهد .


یادتان باشد اگر کسی از اعضای خانواده گفت که چقدر آرام شده ای ؟! با لبخند به او بگویید تمرین مراقبه ی دریا را انجام داده ام .


موفق باشید

با سپاس

محسن نامدارزاده

م.ن.صفا

تگ ها :   سبک زندگی
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده