بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» آیا زمان تنها با ساعت مشخص می شود ؟

آیا زمان تنها با ساعت مشخص می شود ؟

بسیاری را گمان بر این است که زمان تنها با ساعت مشخص می شود ، اما تجربیات روزانه ی ما نشان دهنده ی این امر مهم هستند که زمان در همه ی اشیاء قابل رویت است . مثلا فرض بفرمایید یک کتابی به نام شازده کوچولو را در دست داریم ، این کتاب را در سن ده سالگی و دفعه ی بعد در سن بیست سالگی و دفعه ی بعد در سن سی سالگی می خوانیم . آیا برداشت ما در این سه مرتبه یک برداشت بوده است! ؟ بی شک چنین نیست ، ما سه برداشت مختلف از یک کتاب داشته ایم . این نشان دهنده ی دو امر است ، یکی اینکه زمان بر ما گذشته و دیگری اینکه زمان بر متن کتابی که حتا تغییر ظاهری ای نداشته نیز موثر بوده است .


زمان طبق تصور ما تا به امروز ، تنها با عناصر مادی شناخته می شود ، و این خاصیت ناپایداری ماده است که زمان را مفهوم میبخشد .


اما به راستی آیا در عالم فراتر از این جهان مادی نیز زمان موجود است؟ از طرق گوناگون می توان به این پرسش پاسخ داد و پاسخها بسیار متناقض هستند اما باور ما بر این است که زمان در مراتبی مافوق ماده نیز وجود دارد البته با کیفیتی متغیر نسبت به زمانی که در جهان مادی میشناسیم .


برای نمونه دقت بفرمایید در شرح حال روحی خودتان ، یک لحظه بدون هیچ دلیلی شاد و لحظه ی دیگر بدون دلیلی ناراحتید ، اگرچه از جهت زمان حاکم بر عالم ماده زمان زیادی نگذشته است اما در جهان نورانی روحانی شما زمان زیادی سپری شدهدکه باعث شده حالتان منقلب و دیگرگون شود .


برای در اختیار گرفتن زمان نورانی معنوی و استفاده از آن و برای فهم بیشتر ، تمریناتی وجود دارد که به وقت خودش خدمت دوستان ارایه خواهم کرد . اما اکنون بهتر است بیش از پیش به زمان و مفهوم آن اندیشه کرده تا از جهت فکری برای مباحث آینده آماده شویم .


سپاس که این مختصر را با دقت مطالعه فرمودید ، امیدوارم مورد استفاده قرار بگیرد و شما عزیزان را برای بحثهای آینده آماده سازد .


موفق و شاد و سربلند باشید

محسن نامدارزاده

م.ن.صفا

تگ ها :   علمی متافیزیک

بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده