خرید از سراسر دنیا


» هفت وادی (وادی چهارم _ توحید)

هفت وادی (وادی چهارم _ توحید)

در این مقام ، سالک حجاب کثرت بر درد و از عوالم شهوت بر پرد و در سماء وحدت عروج نماید .

آری در این وادی مقدس ، سالک از عوالم مختلفه ی ظاهریه عروج کرده و به عالم واحدی وارد می شود که جز وحدت را مشاهده نمی فرماید . این امر موجب خواهد شد که سالک طریق حضرت رحمان ، به سطحی از درک برسد که حتا حواس جسمانیه ی وی نیز تحت تاثیر انوار ربانی قرار خواهد گرفت ، در این حال است که سالک به گوش الهی شنیده و به چشم ربانی ، اسرار عوالم الهی را مشاهده خواهد کرد .


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

در این وادی مقدس ، ذکری که سالک را می تواند بسیار راهنما باشد ، ذکر شریفه ی لا حول ولا قوة الا بالله ، می باشد چه اینکه اساسا سالک جز این چیزی را مشاهده نمیفرماید ، که هر چه هست از قدرت الهی بوده و بدون فیض حق ، همه ی اشیاء معدوم و ناموجود مشاهده خواهند شد .


از این روست که هر قوه و قدرتی را از خداوند عزیز دیده و تمام وجودش با ذکر شریفه ای که بیان شد یکی و همصدا خواهد شد . در این مرحله سالک مشاهده خواهد کرد که دیگر موجودات نیز همه در ذیل سایه ی حق قرار داشته و به مدح او مشغولند چه اینکه در آیات شریفه ی قرآن شریف نیز وجود دارد که می فرماید همه ی آنچه در آسمانها و زمین است ، ذکر و تسبیح خداوند را می کنند .


مثالی را که میتوان بیان کرد این است که در نظر بگیریم که شیشه ای رنگی را به روی پنجره ی اتاق خویش نصب کرده ایم ، این شیشه ی رنگی اگر قرمز باشد رنگی که در اتاق بر اثر تابش نور خورشید بازتاب خواهد شد قرمز خواهد بود و اگر این شیشه آبی باشد ، رنگ مذکور نیز آبی خواهد بود . چنانچه اثبات شده است که اگر نور خورشید را از کریستال رد کنیم ، هفت رنگ پدید خواهد آمد . به واقع سالک در قبل از این وادی ، در ذیل کریستال قرار داشت و تنها تنوع رنگها را مشاهده می کرد و تنوع اشیاء را ، اما اکنون سالک ورای کریستال قرار گرفته است و مشاهده می فرماید که همه ی این رنگها از نور واحدیست که نور خورشید است و این همه رنگها در او نهفته است .


به همین صورت است که سالک در این مقام هر شئی را از فیض حق می داند و غیر او را معدوم صرف ، البته این بدان معنا نیست که برخی گمان فرموده و از وحدت وجود ، درک فرموده اند ، چه اینکه برخی گمان فرمودند که هر شئی خداست ، نعوذ بالله ، حال آنکه واقعیت این است که اگر سالک وارد این وادی مقدس شود مشاهده خواهد فرمود که هر شئی نتیجه ی نوری از انوار خداوند و فیضی از فیوضات رب می باشد ، و خود حضرت حق جل جلاله دست نیافتنی و غیر قابل شناخت است برای عبادش . چه اینکه میز توان شناخت نجار را ندارد و لیوان توان شناخت شیشه گر را .


از همین روست که داشتن راهنما در راه سلوک بسیار مهم و اساسیست . که الحمد لله رساله ی مذکور که این متون از آن شریفه اسخراج می شوند ، همچون استاد و پیری راهنما و زنده در کنار سالک بوده و سالک را هدایت می فرماید. امید است که مهربان یاران ، بتوانند در مسیر درست هدایت الهی گام برداشته و موفق به عروج به درجات والای روحانی شوند . انشاءالله


با سپاس

محسن نامدارزاده

م.ن.صفا

نظرات
arrow مجید
درود بر شما لطفاً بخش های بعدی ۷ وادی رو بگذارید سپاسگزارم
پاسخ ادمین
درود دوست عزیزم ، به روی چشم . به زودی حتما
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده