دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» مراقبه ی درخت

مراقبه ی درخت

دوستان و مهربان یاران عزیز ، امروز مراقبه ای را برگزیده ایم برای افرادی که می خواهند انرژی مثبت بیشتری را از طبیعت دریافت کنند . این مراقبه به گونه ای طراحی شده است که اگر دوستانی که آن را انجام می دهند با تمرکز و تکرار تمرین را انجام بفرمایند نه تنها انرژی مثبت فراوانی دریافت خواهند کرد بلکه این مراقبه موجب تولید اثر مثبت از انسان می شود . حال اگر افراد استعداد هنری داشته باشند حتما آثار هنری بهتر و بیشتری تولید خواند کرد و اگر اهل علم باشند آثار علمی بیشتری و عمیقتری تولید خواهند کرد . پس پیشنهاد می کنم که دوستان و مهربان یاران عزیز به سادگی این تمرین نگاه نکنند و آن را جدی بگیرند ، جالب است که دوستان بدانند که اکثر تمرینات پر انرژی و پر اثر مراقبه تمریناتی هستند که نیروی کمتری برای تداخل قوه ی واهمه صرف کرده و انرژی کمتری از مراقبه گر می گیرند .


مراقبه ی درخت :

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟


شرایط عمومی مراقبه در این مراقبه نیز باید رعایت شود که در اولین پست مراقبه ای این وبلاگ توضیح داده ام . این مراقبه هم می تواند به صورت نشسته باشد هم به صورت خوابیده و دوستان عزیز با توجه به راحتی خودشان می توانند حالت نشسته یا خوابیده رو به بالا را انتخاب بفرمایند .


مراقبه گر در حالت نشسته یا خوابیده با چشمان بسته باید تصور بفرماید که همچون درختی است که ریشه در زمین دارد . و شاخ و برگ در آسمان ، طول درخت به هر میزان که خیالتان آن را طبیعی نشان می دهد باشد و به همان میزانی که خود مراقبه گر می داند و حس میکند که طبیعی است کافیست . از کمر به پایین مراقبه گر به عنوان ریشه ی درخت فرض شود ، از کمر به بالا تنه ی درخت و از فرق سر به بالا شاخه ها و برگ ها . مراقبه گر حدود پنج الی ده دقیقه ی نخست را باید صرف آرام سازی و رها ساختن بدن و عضلات بفرماید . پس از آن باید توجه به این مسئله داشته باشد که از ریشه ی خود که از کمر به پایین بود ، در حال جذب مواد طبیعی و معدنی از زمین است . این مواد معدنی در طول بدن مراقبه گر حرکت کرده و در نهایت موجب گرم شدن چاکرای هفتم می شود . چاکرای هفتم در جایی در بالای فرق سر و جمجمه قرار دارد که دوستان مراقبه گر با سرچ اینترنتی آن می توانند محل دقیق آن را به دست آورند . البته در آموزش های آینده به بحث چاکراها به صورت تخصصی خواهیم پرداخت .


پس از رسیدن مواد معدنی به چاکرای هفتم و متمرکز شدن مواد مذکور بر روی چاکرای هفتم ، چاکرای مذکور شروع به گرم شدن خواهد کرد و به صورت بسیار محسوسی به سرعت گرم خواهد شد . پس از آنکه این حالت در چاکرای هفتم به وجود آمد مراقبه گر باید تصور بفرماید که از فرق سرش شاخه هایی زده شده و شروع به رشد و برگ دادن و نهایتا شکوفه دادن خواهند کرد . این شاخه ها تا حدی که تصور مراقبه گر اجازه می دهد بلند شده و رشد خواهند کرد و در نهایت در حدی متوقف خواهند شد . البته نوع رشد آنها و شکوفه دادنشان و میزان ارتفاعی که می گیرند همه و همه نشانه هایی هستند که استادی آگاه از آنها میتواند وضعیت و حال مراقبه گر را حدس بزند . اما ما که در این مجال این مجال را برای گفتگوی دو طرفه نداریم وضعیت عادی و عمومی مراقبه را توضیح می دهیم ولیکن دوستان می توانند گزارشهای خود را به اطلاع ما برسانند و نتیجه را دریافت بفرمایند . پس از اینکه رشد شاخه ها ، برگ ها و شکوفه ها به حد نهایی خود رسید ، حالا مراقبه گر تبدیل به یک درخت کامل شده است . حال سه مرحله را باید در ذهن خود تصور بفرمایید . نخست کشیدن مواد معدنی از خاک توسط ریشه و دوم فرستادن مواد معدنی به بالاترین نقطه ی تنه ی درخت و سوم رساندن مواد معدنی به تک تک شاخه ها و برگ ها و شکوفه ها . اما نکته ای که در این جا وجود دارد این است که مراقبه گر با هر نفس که می کشد ، گرمی چاکرای هفتم تشدید پیدا میکند و رویش بیشتر می گردد و سلامت و سبزی بیشتری به درخت میرسد ولی هر مراقبه گری قطعا یک سری انرژی های منفی و دردهای روحانی نیز ممکن است داشته باشد ، اگر تک تک این انرژی های مذکور یا خاطرات نگران کننده به ذهن مراقبه گر آمد ، کاری که مراقبه گر باید انجام بدهد این است که ، برگ های پایینی و پیر خود را کم کم در حال زرد و خشک شدن تصور بفرماید و در آخر برگها را ریزان تصور کند . نگران برگها نباشید به هر میزان که برگها زرد شوند و به پایین افتند برگهایی به جایشان سبز شده و شکوفه هایی تازه نیز خواهند رویید .


این تمرین تا مدت حدود بیست دقیقه تا نیم ساعت انجام بشود . و هر روز تنها یک مرتبه انجام شود ، در هفته می شود هفت مرتبه و تاثیرش را بعد از دومین مرتبه ی انجام مراقبه به وضوح مشاهده خواهید فرمود .


امیدوارم دوستان و مهربان یاران نازنینم شاد باشند و با هر بار تمرین برگهای زرد و خشک کمتری پیدا کرده و برگهای سبز و شکوفه های بیشتری بدهند .


با سپاس

محسن نامدارزاده

م.ن.صفا

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده